Skip to main content

Maharaja Lawak Mega 2014 ke WWE ni???


Bismillahhirrahmanirrahim...



....بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani....



Pembuka bicara, penawar jiwa, pelembut hati, penanggal benci.


Assalamualaikum w.r.b sahabat...


MACAMMANA NABIL BOLEH DAPAT TEMPAT KE 3 MLM 2014?


  Semalam saya layanlah Maharaja Lawak Mega 2014, saya rasa macam menonton siaran WWE la pulak. WWE ni memang orang dah tahu yang semuanya lakonan semata-mata dan setiap lakonan tu ambil latihan yang amat panjang. Masa pengumuman pemenang MLM 2014 tu. Saya dah agak yang Zero akan menjadi juara dan Nabil akan menjadi tempat ke-3 manakala Sepahtu akan dapat gelaran naib juara. ( Masa tu aku dah boleh agak siapa yang akan menang tau... kata Si PANJANG )

Nampak gaya Astro pun dah mula guna teknik Brainwashing dalam siaran mereka. Diorang gunakan teknik ni demi menarik penonton mengundi Zero untuk memenangkan kumpulan tersebut. ( Ni sebab Astro nak perluaskan siaran diorang di Sabah lah ni... ) Saya nampak sangat-sangat yang peserta MLM 2014 yang lain tak buat persembahan bersungguh-sungguh. Cuma Sepahtu yang buat persembahan yang baik ( Betul..Betull..Betul... kata Si PANJANG ).


Lagi saya pelik wal annoying yang amat, persembahan Nabil yang suam-suam kuku lagilah membuatkan saya panas apabila mendapat 5 bintang dan 4 bintang yang mana sangat-sangat tak kelakor kata orang ( Hai, kau tiba-tiba jadi orang Perak apasal ni?) Nabil memang sangat beruntung, dua tahun berturut-turut masuk final dan kali pertama menang 50,000 sorang-sorang dia dan kali ni 150,000 pulak. Bocey yang dapat tempat kelima dapat sorang 5,000 aja. APAHAL!!!! bagi saya persembahan Bocey lagi baik dari Bersin Si NABIL yang buat lawak bodoh malam final tu.

Apapun yang buat saya lagi frust dan panas! ( Wah... panas sungguh post kau kali ni Khaiz... kau tak takut kena gam ker? ) Macammana persembahan kali ni dah tak nampak macam Final MLM 2014 dah... final dulu-dulu memang hebat yang amat. Kali ni kecuali persembahan Sepahtu dan Zero yang lain semua suam-suam kuku saja. Walaupun begitu, saya rasa Zero layak dan berhak lagi MENGEHAKKAN DAN MENGKAHAKKAN peserta lain dengan gelaran juara yang diorang rangkul. So TAHNIAH AND CONGRATS TO ZERO ( Yeah, from 0 to Hero to Zero. ).


Sekian ( MEMANG PANAS SIKIT SAYA HARI NI... TAPI APAHAL PUN NI BLOG SAYA KAN.. KAN.. KAN.. )

Comments

Popular posts from this blog

Contoh Kerja Kursus Kesusteraan Melayu Komunikatif Penggal 3

Menjelang Penggal 3 buat pelajar STPM setiap tahun, antara kerja kursus yang paling mudah tetapi sukar difahami pelajar bagaimana cara untuk membuat persembahan multimedia yang baik. Jadi Si Pendek akan berkongsi sedikit mengenai kerja kursus ini. MULTIMEDIA DALAM KESUSTERAAN MELAYU KOMUNIKATIF HASIL PEMBELAJARAN  Pelajar seharusnya dapat: 1. Menjelaskan konsep,fungsi dan ciri-ciri multimedia dalam sastera. 2. Menghuraikan kelebihan atau kepentingan bahan kesusasteraan yang dimultimediakan.     Contoh Persembahan Multimedia menggunakan Powerpoint Ini ialah hasil terbaik pelajar STPM 2014 jadi gunakan sebagai panduan dalam menghasilkan multimedia anda. http://www.mediafire.com/download/4px7ts59th6b19h/

KORANG NAK TAHU CARA SKOR "A" SEJARAH DALAM STPM, SPM ATAUPUN YANG SEANTERO DENGANNYA...

Bismillahirrahmannirrahim... ....بسم الله الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.... Assalamualaikum W.R.T Sahabat... KORANG NAK TAHU CARA SKOR "A" SEJARAH DALAM STPM, SPM ATAUPUN YANG SEANTERO DENGANNYA...  Sebelum ni saya dah ceritakan mengenai sebab dan penyebab saya menulis blog ni dan yang seangkatan dengannya. Salah satu sebab yang saya utarakan ( Si PANJANG tanya, sebab apa tak ditimurkan ker? dibaratkan ker tapi diutarakan... ada sesiapa yang boleh jawab?) termasuklah nak berkongsi tips untuk belajar.  Okeylah, sedikit kisah tentang peribadi ( Profile bak Kata Si PANJANG versi Orang Putih ) saya. Saya bukanlah budak yang terpandai atau terbijak (Mahupun yang terkacak... ) ketika menuntut di Sekolah dahulu. Ponteng sekolah macam orang lain juga, malas turun kantin waktu rehat macam orang lain juga, PANJANG KATA " I'm not different from others, but i'm different from someone " ( Ni pun Si PANJANG versi

TIPS NAK LULUS MUET SPEAKING TEST!

Assalamualaikum, baru-baru ni Khaiz ada post entry pasal MUET, boleh tengok di  SINI . Adalah seorang hamba Allah yang cantik comel kiut miut bertanya tentang tips tambahan untuk Speaking Test. Oklah Cik Adik RA IHANAH oiii, Khaiz akan jawab soalan bernas tu... untuk pengetahuan korang, MUET exam ni ada 4 Part.. Speak, Read,Listen dan Write. Test pertama MUET selalunya mestilah bahagian SPEAKING. So, How to pass this test? SPEAKING TEST: Speaking test ada dua part, first ialah Individual Task ( TASK A ). Examiner akan bagi soalan dan korang akan jawab sorang2 tanpa ada gangguan orang lain... ( OF COZ DALAM BI KAN.... ) Untuk task A: untuk kita faham lagi cara test ni dilakukan, posisi calon dan pemeriksa ialah seperti ini,